fredag den 15. november 2013

En fuldtidsmor's bekendelser

Jeg har aldrig før prøvet at balancere familieliv og fuldtidsjob og lad mig bare erkende at det er en prøvelse. Døtrene er i en alder hvor udviklingen, især for den mindste, er åbenlys dag for dag. Nye ord, egenskaber, karaktertræk bliver opdaget og udforsket på daglig basis og det giver bestemt ikke følelsen af, at tiden gå langsomt. Når så arbejdet fylder i det omgang som det nu gør, på en fuldtidsstilling, så har jeg hele tiden fornemmelsen af, at gå glip af noget eller have dårlig samvittighed over ikke at føre alle ambitionerne ud i livet. Denne problematik har nu været en realitet, for mit vedkommende i 4 uger og jeg har efterhånden lært at få det bedste ud af det. Jeg trives i mit arbejde, på trods af omfanget og så må der kompenseres når muligheden byder sig. En tur til stranden var slet ikke en dårlig måde at få lidt koncentreret mor-datter-datter tid, hvor pigerne kunne lege, udforske, undersøge og opdage og jeg kunne være tilstede og lægge mærke til de små ting. Et, for os, tiltrængt pusterum. 






 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar