onsdag den 7. marts 2012

Nyfortolkning af snitten

Jeg var i bagehumør i går, hvilket sker tit. Jeg har tillagt mig en umættelig trang til søde sager for tiden, og jeg giver amningen skylden. Så jeg regner med at tabe mig bemærkelsesværdigt når amningen stopper.
Men i går blev det til en ny form for hindbærsnitter, jeg havde nemlig ikke hindbærmarmelade, men jordbær og lysten til glasur var forsvundet, men den blev lækker.

Jordbærsnitten
375 g hvedemel, 200g flormelis, 60g hasselnøddemel (blendet til mel), kornene fra en halv vanillestang, 275g smør, 1 æg, ca. 300g marmelade - 1 æg og rørsukker til toppen.

Kom mel, sukker, og vanille i en skål og smuldre smøret. Samle med ægget og stil i køleskabet i min. en halv time. Rul to lige store dejskiver ud og samle dem med marmeladen. Tryk fra midten og ud i siderne, for at fjerne luft, stik med en gaffel over hele fladen og pensle med æg og strøg med rørsukker.
Bag i 20 min. ved 190 grader. Velbekomme!



Ydermere går dagene med lidt kreative sysler, barselgaver mm. og lige en magnetisk tavle væg på storesøsters værelse, som er under ombygning, så det indbyder mere til leg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar