tirsdag den 8. januar 2013

Morgener

Jeg vil sige, at jeg er ret priviligeret. Jeg møder de fleste dage på arbejde kl. 12 og derfor har vi muligheden for at tage os rigtig god tid om morgenen. Jeg har tit fornøjelsen af at være tilskuer til pigernes lege og små påfund. Det skønt at følge og give sig tid til.

Da jeg ventede min store pige studerede jeg og havde derfor masser af tid. Jeg kunne hente tidligt og aflevere sent. Jeg havde mange ambitioner og ideer om hvordan en hverdag med børn skulle se ud. Efter at jeg har fået arbejde, og dog alligevel kun på 28 timer, har jeg måtte finjustere mine forventninger lidt. Børn, tid, drømme, målsætninger, arbejde og penge er alle ting som vi må balancere. Jeg ønsker ikke at gå på kompromis med nogle af dem, men i vores tid må jeg ikke forvente at få opfyldt mine ønsker på alle områderne. På nuværende tidspunkt er børnene øverst på listen og får hovedparten af al min tid. Måske når de bliver mere selvstændige og selv vælger deres mor fra, kan de andre ting fylde mere.
Jeg beundrer de familier som formår at finde tid og plads til alle deres drømme og ambitioner. 





2 kommentarer:

  1. Jeg gør mig også mange tanker om fremtiden og tid og alt sådan noget for tiden.
    Hvor dejligt at kunne tage det så stille og roligt om morgenen!! Kan jeg godt forstå at du prioriterer.

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt forstår dine tanker. Livet som børnefamilie sætter fokus på praktik og logistik, når alle skal finde deres hverdag. Jeg er vist heldig og udnytter det. Jeg kender de travle morgener og med to børn går det ikke ligefrem stærkere :)

      Slet